FANDOM

Imię i nazwisko Anastasia Rose Steele
Data i miejsce urodzenia 10 września 1989, Montesano, Waszyngton
Wiek
  • 21 (Pięćdziesiąt Twarzy Greya, Ciemniejsza Strona Greya)
  • 22 (Nowe Oblicze Greya)
Przezwiska
  • Ana (przez wszystkich)
  • Annie (przez Raya)
  • Mała (przez Christiana)
Małżonek Christian Grey
Rodzina
  • Ray Steele (ojczym)
  • Carla May Wilks (matka)
  • Franklin A. Lambert (ojciec, nie żyje)
Dzieci
  • Theodore Grey (syn)
  • Phoebe Grey (córka)

Anastasia Rose Steele to główna bohaterka trylogii Pięćdziesięciu Odcieni

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Biologiczny ojciec Any, Franklin A. Lambert, zmarł na skutek wypadku podczas treningu do walk morskich, dzień po jej narodzinach. Drugi mąż jej matki, Ray Steele, jest człowiekiem, którego Ana uważa za "prawdziwego" ojca. Ray nauczył Anę kilku przydatnych rzeczy, w tym obrony, bezpieczeństwa dzięki broni i używania narzędzi. 

Ana mieszkała z matką, Carlą Wilks, w Las Vegas podczas trzeciego małżeństwa kobiety ze Stephenem Mortonem. W końcu, Ana wróciła do Montesano, Waszyngton, aby zamieszkać z ojczymem Rayem, z powodu jej niezbyt dobrych stosunków z trzecim mężem matki.

Późniejsze życieEdytuj

Na początku trylogii, Ana jest studentką na Washington State University Vancouver, na kierunku literatury angielskiej. Mieszka ze swoją najlepszą przyjaciółką, Kate Kavanagh. 

OsobowośćEdytuj

Ana jest ukazywana jako uparta, ale nieśmiała i życzliwa osoba. Kocha książki (szczególnie literaturę angielską), jest też pilna, miała średnią ocen 4,0 w collegu. Wydaje się być bardzo niepewna, co do swojego wyglądu,  i uważa się za "niedopasowaną", co zachowuje dla siebie. Przed spotkaniem Christiana jest jeszcze dziewicą.

WyglądEdytuj